واتس‌اپ روز جمعه اعلام کرد که بروزرسانی بحث برانگیز سیاست به اشتراک گذاری داده‌های خود را تا ۱۵ می(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) اعمال نخواهد کرد.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: facebook-whatsapp.jpg
مشاهده: 20
حجم: 56.2 کیلو بایت

این تاخیر سه ماهه که در ابتدا قرار بود ماه آینده در ۸ فوریه اجرا شود، به دنبال “بسیاری اطلاعات غلط” در مورد تجدید نظر در سیاست حفظ حریم خصوصی واتس‌اپ است که به کمپانی اجازه می‌دهد داده‌ها را با فیس‌بوک به اشتراک بگذارد، نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد نوع دقیق اطلاعاتی که به اشتراک خواهند گذاشت برای کاربران این پیام‌رسان به وجود آمده است.

این شرکت متعلق به فیس‌بوک بارها تصریح کرده است که این بروزرسانی توانایی به اشتراک‌گذاری چت‌های شخصی کاربر یا سایر اطلاعات نمایه را با فیس‌بوک ندارد و در عوض صرفاً شفافیت بیشتری را در مورد نحوه جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری داده‌های کاربر هنگام استفاده از برنامه برای تعامل با مشاغل فراهم می‌کند.

در ۶ ژانویه واتس‌اپ به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده خود برای ادغام بهتر واتس‌اپ با سایر محصولات فیس‌بوک و در میان برنامه‌های خود برای تبدیل واتس‌اپ به یک ارائه دهنده خدمات بازرگانی و تجاری، با اطلاعیه‌ای ۲ میلیارد کاربر خود را در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط جدید خود مطلع کرد.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: whatsapp-privacy.jpg
مشاهده: 20
حجم: 75.3 کیلو بایت

این اعلان که بصورت پاپ‌آپ به کاربران نمایش داده شد همچنین به کاربران این اولتیماتوم را داد تا خط مشی جدید را تا ۸ فوریه بپذیرند و یا توانایی استفاده کامل از برنامه را از دست دهند.

در طی این روزها Signal به یکی از پر دانلودترین برنامه‌ها در Android و iOS تبدیل شده است که بخشی از آن با توییت مدیر عامل شرکت تسلا Elon Musk که از فالوورهای خود خواست “از سیگنال استفاده کنند” تقویت شده است. در اوایل این هفته تلگرام گفت که از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر فعال پیشی گرفته و در طی ۷۲ ساعت بیش از ۲۵ میلیون کاربر جدید در سراسر جهان کسب کرده است.

شایان ذکر است که WhatsApp در واقع برخی از اطلاعات حساب‌های کاربری را از سال ۲۰۱۶ با فیس‌بوک به اشتراک گذاشته است، از جمله شماره تلفن، به جز کسانی که با تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی در آن سال اشتراک خود را کنار گذاشتند.

WhatsApp در یک سوال متداول پرسش و پاسخ جداگانه که این هفته منتشر شد تأکید کرد که “این کمپانی نمی‌تواند پیام‌های شخصی شما را ببیند یا تماس‌های شما را بشنود.” و اینکه مخاطبین و اطلاعات مکان کاربران را با شرکت اصلی خود به اشتراک نمی گذارد.

 

راستی تا به حال فکر کردید چرا WhatsApp فیل تر نشده ؟


دوست داشتید؟ لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

115
115 امتیاز

یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واکنش شما به این مطلب چیست ؟

جالب جالب
6
جالب
خنده‌دار خنده‌دار
6
خنده‌دار
انزجار انزجار
4
انزجار
عجیب عجیب
3
عجیب
ناراحت ناراحت
2
ناراحت
بد بد
1
بد
باحال باحال
6
باحال
خوب خوب
6
خوب
ترسناک ترسناک
4
ترسناک