تامین کننده برجسته اپل روز چهارشنبه گفت که توسط گروه باج‌افزاری REvil مورد حمله قرار گرفته است، این گروه اکنون از سازنده آیفون خواستار پرداخت باج ۵۰ میلیون دلاری برای جلوگیری از نشت فایل‌های اطلاعاتی حساس در دارک‌وب شده است.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید نام: apple.jpg مشاهده: 0 حجم: 20.8 کیلو بایت

پس از آنكه كوانتا علاقه‌ای به پرداخت پول برای بازیابی نقشه‌های به سرقت رفته اپل نشان نداد، مهاجم در یک پست در دیپ‌وب در وبلاگ خود گفت که این برنامه با نفوذ در شبکه این تولید‌کننده تایوانی صورت گرفته است و خواستار باج است، این پست همچنین شامل شماتیک محصولات این شرکت آمریکایی مانند: MacBooks و Apple Watch است.

اپراتورهای REvil گفتند: تیم ما در حال فروش مقدار زیادی تصاویر محرمانه و چندین گیگابایت اطلاعات شخصی از چندین برند اصلی است. ما توصیه می‌کنیم که اپل داده‌های موجود را تا اول ماه May از ما خریداری کند.

Revil (AKA SODIMOKIBI یا SODIN) برای اولین بار در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ شناسایی شد، این گروه به عنوان یکی از بزرگترین گروه‌های ransomware-as-a-service (RaaS) شناخته شده است.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید نام: apple-1.jpg مشاهده: 0 حجم: 94.5 کیلو بایت

 

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید نام: apple-2.jpg مشاهده: 0 حجم: 118.4 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید نام: apple-3.jpg مشاهده: 0 حجم: 82.1 کیلو بایت

این استراتژی به طور عمده با انتشار تعداد انگشت شماری از فایل‌های به سرقت رفته از اهداف اخاذی خود قبل از رمزگذاری را با هدف فشار آوردن به شرکت‌های قربانی و تهدید به انتشار داده‌های بیشتر، عمل می‌کند. مگر اینکه تقاضای Ransom برآورده شود.

بازیگر اصلی مرتبط با تبلیغات و ترویج Revil در انجمن‌های سایبری روسی زبان و ناشناخته نامیده می‌شود.

طبق گفته شرکت Chainalysis شرکت Blockchain، اپراتورهای Ransomware بیش از ۳۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ و ۳۱۱% jump از سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال، این شرکت در بیانیه‌ای که با بلومبرگ به اشتراک گذاشته شده است اعلام کرد که ما با کارشناسان فناوری اطلاعات خارجی در پاسخ به حملات سایبری به تعداد کمی از سرورهای کوانتومی کار می‌کنیم، همچنین افزود: این حمله هیچ تاثیری بر عملکرد کسب و کار شرکت ندارد.


دوست داشتید؟ لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

86
86 امتیاز

یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واکنش شما به این مطلب چیست ؟

جالب جالب
7
جالب
خنده‌دار خنده‌دار
6
خنده‌دار
انزجار انزجار
4
انزجار
عجیب عجیب
3
عجیب
ناراحت ناراحت
2
ناراحت
بد بد
1
بد
باحال باحال
6
باحال
خوب خوب
6
خوب
ترسناک ترسناک
4
ترسناک