SpareNet Servers Advertising & Link Exchange

اطلاعیه

بستن
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

سیاست های امنیتی جدید اندروید 11

بستن
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
نوشته‌های جدید

  • سیاست های امنیتی جدید اندروید 11

    پس از مدت ها انتظار و ماه ها آزمایش نسخه بتا ، گوگل سرانجام هفته گذشته اندروید 11 ، آخرین نسخه سیستم عامل تلفن همراه آندروید را منتشر کرد - با ویژگی هایی که میلیاردها کاربر آن امکان کنترل بیشتر بر امنیت داده ها و حریم خصوصی را ارائه می دهند.


    هرچند که اگر کاربران از ویژگی های امنیتی موجود و کمی عقل سلیم استفاده کنند ، می توان از بسیاری از رخ دادهای امنیتی جلوگیری کرد ، اما اکثر کاربران هنوز از اقدامات اساسی امنیتی آگاهی ندارند یا آن را دنبال نمی کنند.

    طبق آخرین اعلامیه گوگل ، جدیدترین سیستم عامل اندروید 11 شامل چند اقدام داخلی است که برای ایمن نگه داشتن داده های کاربران به طور پیش فرض ، افزایش شفافیت و ارائه کنترل بهتر طراحی شده است.

    ما به جای اینکه در تغییرات کوچکتر یا گسترده تر فرو برویم ، برخی از به روزرسانی های مهم امنیت و حریم خصوصی ارائه شده توسط Android 11 را که بیشترین اهمیت را دارند ، خلاصه کرده ایم.



    1.) مجوزهای یکبار مصرف

    مانند یک ویژگی از قبل موجود در iOS ، ویژگی "one-time permission" به کاربران اجازه می دهد تا به برنامه های کاربردی دسترسی به حساس ترین مجوزهای دستگاه مانند موقعیت مکانی ، میکروفون و دوربین را بدهند.

    بنابراین ، برنامه ها لازم است قبل از ارزیابی مجدد سنسورها ، مجوزها را پس بگیرند. این ویژگی در Android جدید نیست اما قبلاً فقط برای استفاده در هنگام بارگیری برنامه جدید از فروشگاه Google Play در دسترس بود.

    برخی از برنامه ها ممکن است پس از نصب و برخی دیگر هنگام دسترسی به سنسورها برای اولین بار ، مجوز مجوز مشابه را ایجاد کرده و باعث افزایش یک لایه از حریم خصوصی شوند.



    2.) تنظیم مجدد خودکار مجوزها برای برنامه های استفاده نشده

    این یکی جدید است. ممکن است حالتی وجود داشته باشد که شما ماه ها با یک برنامه نصب شده تعامل نداشته باشید یا پس از بارگیری و اعطای مجوزهای لازم ، آن را کاملا فراموش کرده باشید.

    علاوه بر تهدید حریم خصوصی شما ، چنین برنامه هایی ممکن است به مصرف منابع سخت افزاری دستگاه خود ادامه دهند یا به دسترسی به داده های شما در پس زمینه ادامه دهند.

    برای مقابله با چنین سناریوهایی ، ویژگی جدید تنظیم مجدد خودکار مجوز Android 11 به سیستم عامل تلفن همراه این امکان را می دهد تا مجوزهای حساس برنامه ای که کاربر چند ماه از آن استفاده نکرده است را به طور خودکار تنظیم کند.


    3.) وصله های امنیتی سریع از طریق ماژول های فروشگاه Play

    اگرچه گوگل اکنون به تولیدکنندگان گوشی های هوشمند نیاز دارد که به روزرسانی های امنیتی منظم را به کاربران ارائه دهند ، اما هنوز به کاربران نهایی کمک نمی کند تا آسیب پذیری های مهم را قبل از سو استفاده هکرها از آنها برطرف کنند.

    با Android 11 ، این شرکت یکپارچه سازی برنامه Google Play Store را بر روی دستگاه افزایش داده است و به آن امکان می دهد وصله های امنیتی مهم سیستم عامل را به صورت ماژول فوراً - دقیقاً مانند یک برنامه - از سرورهای Google بارگیری و نصب کنید.

    به عبارت دیگر ، کاربران اندروید 11 به جای اعتماد به تولیدکنندگان دستگاه برای انتشار به روزرسانی های سطح سیستم عامل ، به محض دسترسی امنیت و وصله های اشکال را دریافت می کنند.



    4.) محدوده ذخیره سازی برای محافظت از داده ها

    اجرای ذخیره سازی محدود در آخرین نسخه Android Q که سال گذشته معرفی شد ، در این نسخه با تغییرات جزئی نیز موجود است.

    ذخیره سازی محدود شده به هر برنامه یک منطقه ذخیره سازی جداگانه در دستگاه را می دهد به گونه ای که هیچ برنامه دیگری که روی همان دستگاه نصب شده باشد نمی تواند مستقیماً به داده های ذخیره شده توسط برنامه های دیگر دسترسی داشته باشد.

    از آنجا که به طور پیش فرض برای همه برنامه ها فعال است ، برنامه ها برای ذخیره و دسترسی به پرونده های sandbox خود در حافظه خارجی به مجوز خاصی نیاز ندارند.

    با این حال ، تصور کنید برنامه ای در زمان اجرا مجوز مربوط به فضای ذخیره سازی را درخواست می کند. این بدان معناست که برنامه درخواست دسترسی گسترده به حافظه خارجی را دارد.


    5.) محدود کردن دسترسی غیرضروری به Location

    یکی از مهمترین تغییرات در حفظ حریم خصوصی در Android 11 ، محدود کردن دسترسی بیشتر برنامه ها به مکان جغرافیایی در پس زمینه دستگاه است.

    وقتی برنامه ای اجازه دسترسی به موقعیت مکانی شما را درخواست می کند ، Android 11 ابتدا فقط دسترسی Location را اعطا می کند و اگر از در پس زمینه نیز به دسترسی به مکان فعلی نیاز داشته باشد ، برنامه باید مجوز جداگانه درخواست کند.

    برای فعال کردن دسترسی به موقعیت مکانی پس زمینه ، کاربران باید گزینه "اجازه همیشه" را برای اجازه مکان برنامه در صفحه تنظیمات تنظیم کنند.

    علاوه بر این ، Google همچنین به توسعه دهندگان برنامه Android نیاز دارد تا توضیح دهند که چرا برنامه آنها از ابتدا به موقعیت مکانی پس زمینه نیاز دارد.

    منبع
    ویرایش توسط ground_master : https://www.iranhack.com/forum/member/3609-ground_master در ساعت 09-19-2020, 01:01 PM
صبر کنید ..
X