SpareNet Servers Advertising & Link Exchange

اطلاعیه

بستن
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

دیفای ( DeFi) را بشناسید

بستن
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
نوشته‌های جدید

  • دیفای ( DeFi) را بشناسید

    دیفای ( DeFi) که به آن امور مالی غیرمتمرکز گفته می شود؛ مجموعه ای از برنامه های کاربردی است که توانایی انجام بسیاری از امور مالی همچون دریافت وام و معاملات مالی آن هم به صورت غیرمتمرکز و بدون هیچگونه واسطه را دارد. به نوعی میتوان گفت با دیفای دیگر نیاز نیست یک پروژه داشته باشید، شما دارای یک اکوسیستم با صدها پروژه گوناگون خواهید شد که تمامی آنها خدمات مالی غیرمتمرکز را ارائه می دهند.
    در طی سال های گذشته، بانک ها و سازمان های متمرکز توانسته اند بر دنیای مالی تسلط یابند. به گونه ای که اگر هم اکنون بخواهید وام بگیرید، خرید و فروش کنید و حتی اقساط وام و مالیات خود را بپردازید مجبورید به سایت و حتی شعبات بانک، دولت یا سازمان های متمرکز دیگر مراجعه نمائید. در تمام جهان مردم در هر لحظه به دولت اعتماد می کنند و آنها را پاک می پندارند و براین باورند که ارزش پول های ملی را از این طریق حفظ می نمیاند. این مسئله در رابطه با بانک ها نیز صدق می کند زیرا به عنوان یک امانتدار پول شناخته شده اند. این مسئله در رابطه با شرکت های واسطه نیز وجود دارد که خدمات مالی را بدون هیچ گونه نقصی دریافت می نمایند.
    اما براساس تاریخ، امکان هرگونه ارتکاب به جرم، فساد و حتی خطاهای غیرعمدی و عمدی در واسطه های متمرکز وجود دارد. اینجاست که صحبت از امور مالی غیرمتمرکز می شود. اموری که با کمک بلاک چین و مفهوم عدم تمرکز ، فسا، خطای غیرعمد و… نیاز به اعتماد متمرکز را از بین می برد.
    البته برای تعریف دیفای میتوانیم روش دیگری را پیش بگیریم:
    نوعی جنبش که با هدف ایجاد یک اکوسیستم خدمات مالی متن باز، فارغ از هرگونه نیاز به مجوز و شفاف که برای همه قابل دسترسی است و بدون واسطه مرکزی به انجام کارهای خود می پردازد. درواقع کمک می کند تا کاربران به طور کامل بر تمامی دارایی های خود کنترل داشته باشند و از طریق برنامه های غیرمتمرکز ( Dapp) با اکوسیستم ارتباط برقرار کرده و به انجام کارهایشان بپردازند.
    به عقیده بسیاری از متخصصان اهداف بزرگ دیفای در سال های آینده به بلاک چین کمک می کند تا نوآوری های بسیار جذاب و امیدوارکننده ای را در عصر دیجیتال شاهد باشیم.


    منبع: صرافی ارز دیجیتال افراتتر - afratether.com
صبر کنید ..
X