SpareNet Servers Advertising & Link Exchange

اطلاعیه

بستن
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

5راه ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید

بستن
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
نوشته‌های جدید

  • 5راه ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید

    1 – پاکسازی Cache برنامه ها

    داشتن برنامه ها و App ها زیاد میتواند بسیار کاربردی و جالب باشد. اما در طی زمان Cache شدن داده های این برنامه بر روی گوشی شما میتواند یکی از اصلی ترین عوامل کاهش سرعت گوشی باشد. پاکسازی Cache از طریق Settings گوشی قابل انجام است اما در خصوص بسیاری از نرم افزارها، نیاز به ابزارهای جانبی دارید. یکی از بهترین App ها برای این موضوع App Cache Cleaner است – لینک دانلود از Play Store. کافی است بر روی دکمه Clear کلیک کنید و کار تمام است. این ابزار همچنین از قابلیت پاکسازی خودکار Cache در زمانهای تعیین شده توسط شما برخوردار است:

    2 – پاکسازی برنامه های قدیمی و بلا استفاده

    ممکن است گوشی هوشمند شما پر از برنامه های قدیمی و بلا استفاده باشد. برنامه هایی که البته اغلب آنها در پشت صحنه فعال هستند و منابع سیستم را به خود اختصاص میدهند. برخی از این App ها هنگام خرید گوشی به شکل پیش فرض بر روی آن نصب هستند.میتوانید اجرای این برنامه ها را در گوشی هوشمند خود و در تنظیمات آن متوقف کنید و همچنین اگر گوشی هوشمند شما روت شده است، میتوانید همه آنها را پاکسازی کنید. همچنین فراموش نکنید که برنامه های قدیمی و بلا استفاده خود را از روی گوشی هوشمند پاکسازی کنید.
    3 – نصب یک App Launcher جدید

     هر گوشی اندروید با App Launcher خاص خود مجهز شده است که کار آن کنترل دسکتاپ، صفحه Lock Screen و دیگر بخش های درونی واسط کاربری است. اما در این میان ابزارهای جانبی دیگری برای این کار هم وجود دارد که با تغییر رویه عملکرد گوشی در این موارد میتواند سرعت گوشی شما را افزایش دهد. از بهترین نمونه های این App Launcher ها میتوان به Nova – لینک دانلود از Paly Store – Apex – لینک دانلود از Play Store – یا Lightning – لینک دانلود از Play Store – اشاره کرد.این برنامه ها در زمان لازم اجرا میشوند و کافی است برنامه جدید را برای عمل انتخاب کنید:




    4 – میانبرها و ویجت های غیر ضروری را پاک کنید

    ویجت ها و میانبرها بخش مهمی از حافظه گوشی شما را به خود اختصاص میدهند. در نتیجه هرچه تعداد این ابزارها در گوشی کمتر باشد در نتیجه سرعت گوشی شما بیشتر خواهد بود. ویجت ها را میتوان با لمس طولانی و کشیدن به خارج صفحه یا بر روی آیکون سطل آشغال پاک کرد:




    5 – استفاده پشت صحنه از اینترنت را مدیریت کنید

     اغلب برنامه های شما به شکل پیش فرض برای بروزرسانی داده ها به اینترنت متصل میشوند مگر آنکه تنظیمات مربوطه را در گوشی خود تغییر داده باشید. این موضوع نه تنها باتری گوشی هوشمند شما را مصرف میکند بلکه سایر منابع سیستم را نیز به کار میگیرد و در سرعت گوشی تاثیر گذار است. برای غیر فعال کردن استفاده از اینترنت پشت صحنه برنامه ها این کارها را صورت دهید:به تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید، و بر روی Data Usage ضربه بزنید:



    از منوی ابزار تیک گزینه Auto-sync Data را بردارید:




    همچنین برای غیر فعال کردن اینترنت پشت صحنه گوگل و سرویس های آن به تنظیمات بروید، و در ذیل بخش Accounts بر روی گوگل ضربه بزنید:



    در اینجا نام کاربری گوگل خود را میبینید. اگر این نام به رنگ سبز باشد در واقع در حالت Sync قرار دارد و اگر خاکستری باشد در این حالت قرار ندارد. برای تغییر حالت کافی است بر روی آن ضربه بزنید:



    این موارد هرچند در ابتدا ساده به نظر می آیند اما پس از اعمال کردن آنها خود میتوانید تاثیر آنها را بر عملکرد گوشی هوشمند خود مشاهده کنید.

    موفق باشید
     
صبر کنید ..
X