SpareNet Servers Advertising & Link Exchange

اطلاعیه

بستن
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

Skype encryption

بستن
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
نوشته‌های جدید

  • Skype encryption

    [align=center][/align]

    به نام خدا

    کشف یک ایرانی، مایکروسافت پیام های اسکایپ را می خواند

    از طریق موتور جستجوگر گوگل “Skype encryption” یا همان پیام های رمز گذاری شده اسکایپ را جستجو کنید.

    اکنون شما به لینک هایی دست خواهید یافت که به شما کمک می کند تا پیام های اسکایپی خود را از طریق رمز گذاری شده یا اصطلاحا encryption ارسال کنید. اما چه نیازی به چنین کاری است؟ چرا ما باید پیام های اسکایپی خود را رمزنگاری شده ارسال کنیم؟

    یکی از کاربران اینترنت می گوید : ” همه تماس های صوتی اسکایپ به اسکایپ، ویدئوها، پیام های فوری و مکالمات اسکایپی را رمزنگاری شده ارسال می کند. او عقیده دارد که با چنین کاری مکالمات خود را از استراق سمع های بالقوه توسط کاربران مخرب محافظت می کند.”

    قطعا اینگونه به نظر می رسد که ارتباطات شما از طریق اسکایپ امن و به دور از چشم ها و گوش های جاسوسی است. اینگونه نیست؟ خب شاید به راستی اینگونه هم نباشد.

    بر اساس آنچه “دان گودین” از موسسه Ars Technica می گوید : ” شرکت مایکروسافت به طور منظم و همیشگی محتویات و پیام های رد و بدل شده در اسکایپ را اسکن می کند و آن را آرشیو می کند. فرض را بر این بگذارید که یکی از مدیران این شرکت بخواهد بخشی از این محتویات را در دستگاه‌هایی بگذارد که قابلیت خواندن این پیام‌ها را داشته باشد. “

    موسسه ARS با دست زدن به تحقیقات و پژوهش‌های پنهانی و مستقلانه توانسته است که به چنین نتایجی دست یابد. ” اشکان سلطانی” که یک پژوهشگر معروف و مستقل در زمینه های امنیت و حریم خصوصی در حوزه اینترنت است در این پژوهش ها به یاری ars آمده است. برای کار کردن با تیم ARS و برای تهیه این مقاله او از چهار لینک جداگانه بهره برد.

    دو تا از این لینک ها، کلیک نخوردند در حالی که دو لینک دیگر کلیک خوردند یکی از آنها از طریق http بود و دیگری از طریق https هر دو با IP آدرسی به شماره ۶۵٫۵۲٫۱۰۰٫۲۱۴ برخورد کردند. شماره ای که تقریبا برای همه گان روشن است که متعقل به شرکت مایکروسافت می باشد.

    زمانی که شرکت مایکروسافت تصمیم به خریداری اسکایپ کرد، بسیاری از مردم کنجکاو بودند که حالا چه بر سر مکالمات آنها در اسکایپ خواهد آمد؟ آیا آنها می‌توانند مکالمات امن‌تری نسبت با سابق داشته باشند؟ یا بر عکس همه چیز بدتر خواهد شد و امنیت انها زیر سئوال خواهد رفت.

    همانگونه که اطلاع داریم اسکایپ جاده ای مسدود برای شنود مکالماتش بود. با رمزنگاری های قوی و پیچیده و قوانین اتصالات بی نظیر.

    در سال ۲۰۰۷ حتی اسکایپ ادعا کرد که به خاطر برخورداری از این معماری پیچیده ، رکوردار امنیت و محافظت از اطلاعات کاربرانش است. اما همه چیز به ناگهان تغییر کرد، زمانی که در ماه می ۲۰۱۱ غول مایکروسافت اقدام به خریدن اسکایپ کرد، همه چیز بهم ریخت.

    هکرها ادعا کردند دستیابی و استراق سمع آنچه اسکایپ به آن فخر می فروشد و آن را “معماری فوق العاده” می خواند اکنون از همیشه راحت تر و ساده تر شده است. ادعایی که همواره اسکایپ در برابر آن مقاومت و آن را رد کرد.

    با این حال، هنوز اسکایپ این موضوع را تائید و یا رد نکرده است که آیا این امکان وجود دارد که اگر نهادی بخواهد استراق سمع کند، می تواند از دستگاه ها و امکانات اسکایپ بهره بگیرد یا خیر.

    اشکال اساسی دقیقا در اینجاست : یک ماه پس از می ۲۰۱۱ ، زمانی که مایکروسافت اقدام به خریدن اسکایپ کرد، این غول بزرگ اعلام کرد که حق « رهگیری قانونی» را برای خود ملزم می داند. موضوعی که بر اساس آن می توان ” در سکوت و به شیوه ای پنهانی، اطلاعات و محتویات جلسه های ارتباطی در برنامه ها و شبکه هایی نظیر اسکایپ کپی کرد.”

    چه بلایی سر ان “معماری فوق العاده” و نفوذ ناپذیر اسکایپ آمد ؟ این پرسشی است که همواره از سوی اسکایپ بی پاسخ مانده است. مطمئنا اسکایپ هرگز هم در این زمینه پاسخی نخواهد داد.

    اما اکنون با آزمایشهایی که Ars Technica صورت داده است یک چیز برای همه ما مشخص شده است، اینکه مایکروسافت می تواند مکالمات و محتوایات ارتباطات ما در اسکایپ ، چه صوتی، چه تصویری و نوشتاری را کپی کند . نه تنها می تواند که عملا دست به چنین کاری زده است.

    دین گودین می نویسد که این خبر خوبی نیست، او درباره سیاست حریم خصوصی اسکایپ می نویسد : ” در سیاسیت حریم خصوصی اسکایپ به وضوح و با تاکید آمده است که این شبکه اجتماعی ممکن است به طور دستگاه های خودکار اسکنر را به کار بگذارد.”

    البته که نمی توانیم بگوییم همه این استراق سمع ها به طور کامل بد نیستند. به عنوان مثال یکی از موارد مثبت اینگونه اسکن ها و استراق سمع ها برای جلوگیری از توزیع نرم افزارهای مخرب در فیس بوک و اسکایپ می تواند باشد.

    اما به صورت مورد استراق سمع در اسکایپ می تواند نکرانی های زیادی را با خود به همراه بیاورد.

    منبع
    [align=center]وما توفيقي الا بالله
صبر کنید ..
X