SpareNet Servers Advertising & Link Exchange

اطلاعیه

بستن
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

پایان خدمت 27 ساله مرورگر Internet Explorer

بستن
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
نوشته‌های جدید

  • پایان خدمت 27 ساله مرورگر Internet Explorer

    خبر پایان سرویس‌دهی مرورگر قدیمی مایکروسافت سال گذشته اعلام شده بود اما اینترنت اکسپلورر که برای اولین بار ۱۵ October سال ۱۹۹۵ منتشر شده بود، پس از ۲۶ سال و ۱۰ ماه فعالیت، امروز در تاریخ ۱۵ June سال ۲۰۲۲ رسما بازنشسته شد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: internet-explorer.jpg
مشاهده: 137
حجم: 177.2 کیلو بایت

    اینترنت اکسپلورر به‌طور کامل به تاریخ نمی‌پیوندد؛ چراکه امکان استفاده از این مرورگر در حالت اینترنت اکسپلورر روی مایکروسافت اج فعال خواهد بود.

    بنابراین کاربران می‌توانند با انتخاب این گزینه، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تحت‌وب قدیمی مبتنی‌بر اینترنت اکسپلورر را به‌طور مستقیم ازطریق مرورگر جدید این شرکت مشاهده کنند. این حالت حداقل تا سال ۲۰۲۹ دردسترس خواهد بود. گفتنی است کاربران ویندوز ۸٫۱ و افرادی که بروزرسانی امنیتی ویژه‌ی ویندوز ۷ را دریافت کرده‌اند، تا ژانویه‌ی ۲۰۲۳ از حالت اینترنت اکسپلورر در مرورگر اج می‌توانند استفاده کنند.

    این مرورگر ابتدا با ویندوز ۹۵ در اوت سال ۱۹۹۵ عرضه شد اما سپس در نسخه سیستم‌عامل ویندوز ویژه فروشندگان گنجانده شد. بدین ترتیب هر کسی یک کامپیوتر جدید خریداری می‌کرد، دستگاهش یک نسخه از مرورگر وب مایکروسافت را داشت که در آن نصب شده بود و به صورت برنامه پیش‌فرض برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌شد.

    این اقدام، مایکروسافت را در آمریکا به دردسر انداخت و این شرکت را با یک شکایت ضد انحصارطلبی موفق روبرو کرد و مجبور شد به سازندگان رایانه اجازه دهد مرورگرهای وب مورد نظرشان را در دستگاه‌هایی که عرضه می‌کنند، نصب کنند.

    اینترنت اکسپلورر تا آن زمان مرورگر برتر بود و مایکروسافت تصور می‌کرد موفقیت این مرورگر می‌تواند ادامه پیدا کند. کنترلهای اکتیو ایکس، یکی از دلایل تصور این شرکت بود.

    این قابلیت از سال ۱۹۹۶ در اینترنت اکسپلورر استفاده شد، اگرچه این قابلیت باعث شد اینترنت به تجربه غنی‌تری تبدیل شود اما تقریبا بلافاصله به یک کابوس امنیتی تبدیل شد که اینترنت اکسپلورر هرگز نتوانست از آن رهایی یابد.

    برای فعال‌کردن حالت اینترنت اکسپلورر روی مرورگر اج، edge://settings/defaultbrowser را در نوار URL تایپ و گزینه‌ی Allow sites to be reloaded in Internet Explorer را فعال کنید. در این مرحله، باید مرورگر اج را دوباره راه‌اندازی کنید تا تنظیمات شما ثبت شود.

    بسیاری از کسب‌وکارها حتی با پایان‌ یافتن پشتیبانی مایکروسافت از اینترنت اکسپلورر، همچنان به این مرورگر متکی هستند. براساس آمار Lansweeper درحال‌حاضر ۴۷ درصد از ۹ میلیون دستگاه مجهز به ویندوز ۱۰ در ۳۳ هزار سازمان، همچنان از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند و ۷۹ درصد از این سیستم‌ها حتی مرورگر خود را به جدیدترین نسخه‌ی منتشرشده برای ویندوز ۱۰ بروزرسانی نکرده‌اند.
صبر کنید ..
X