SpareNet Servers Advertising & Link Exchange

اطلاعیه

بستن
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

چین استفاده از تراشه‌های میکرون را ممنوع کرد

بستن
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
نوشته‌های جدید

  • چین استفاده از تراشه‌های میکرون را ممنوع کرد

    چین شرکت آمریکایی Micron را از فروش محصولات خود به شرکت‌های چینی که در پروژه‌های زیرساختی کلیدی کار می‌کنند منع کرده است و دلیل آن نیز خطرات امنیت ملی است.

    این توسعه تقریباً دو ماه پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات امنیت سایبری این کشور در اواخر مارس 2023 تحقیقاتی را برای ارزیابی خطرات احتمالی امنیت شبکه آغاز کردند.

    اداره فضای سایبری چین (CAC) گفت: "هدف از این بررسی امنیت شبکه محصولات میکرون، جلوگیری از به خطر انداختن مشکلات امنیتی شبکه محصولات، امنیت زیرساخت اطلاعات حیاتی ملی است که اقدامی ضروری برای حفظ امنیت ملی است."

    CAC همچنین گفت که این تحقیقات "مشکلات جدی امنیت سایبری" را در محصولات Micron پیدا کرده است که زنجیره تامین زیرساخت اطلاعات حیاتی کشور را به خطر می اندازد.

    در نتیجه، اپراتورهای درگیر در چنین پروژه‌های زیرساخت اطلاعاتی حیاتی باید خرید محصولات از Micron را متوقف کنند.

    این مرجع نگرانی‌های امنیتی سایبری خاصی را که توسط Micron ایجاد شده است را فاش نکرد، اما به موارد نقض قوانین و مقررات محلی اشاره کرد.


    در بیانیه‌ای که با وال استریت ژورنال به اشتراک گذاشته شد، میکرون گفت که در حال ارزیابی نتیجه‌گیری و ارزیابی گام‌های بعدی ما است. وزارت بازرگانی آمریکا به بی‌بی‌سی گفته است که این محدودیت‌ها «در واقع هیچ مبنایی ندارد».

    این تحول در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی بین چین و ایالات متحده صورت می‌گیرد و منعکس کننده اقدامات مشابهی است که دولت ایالات متحده علیه سازندگان تجهیزات چینی به دلیل نگرانی‌های امنیتی انجام داده است.​
صبر کنید ..
X