SpareNet Servers Advertising & Link Exchange

اطلاعیه

بستن
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی را برای اصلاح نقص‌ها منتشر می‌کند

بستن
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
نوشته‌های جدید

  • مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی را برای اصلاح نقص‌ها منتشر می‌کند

    مایکروسافت به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های Patch Tuesday برای ژوئن 2023، اصلاحاتی را برای سیستم‌عامل ویندوز و سایر مؤلفه‌های نرم‌افزاری خود به منظور رفع کاستی‌های امنیتی عمده ارائه کرده است.

    از 73 نقص، شش مورد به عنوان بحرانی، 63 مورد مهم، دو مورد متوسط و یک مورد دارای رتبه کم از نظر شدت هستند. این همچنین شامل سه مشکل است که غول فناوری در مرورگر اج مبتنی بر Chromium خود به آن پرداخته است.

    شایان ذکر است که مایکروسافت از زمان انتشار به‌روزرسانی‌های می Patch سه‌شنبه، ۲۶ نقص دیگر در Edge را نیز برطرف کرد - همه آنها ریشه در خود Chromium دارند. این شامل CVE-2023-3079 است، یک باگ روز صفر که گوگل هفته گذشته آن را به عنوان فعالانه در طبیعت مورد سوء استفاده قرار می‌دهد.

    به‌روزرسانی‌های ژوئن 2023 همچنین اولین بار در چند ماه گذشته است که هیچ نقصی را در محصولات مایکروسافت که در زمان انتشار به طور عمومی شناخته شده یا تحت حمله فعال هستند، نشان نمی‌دهد.

    در صدر لیست اصلاحات، CVE-2023-29357 (امتیاز CVSS: 9.8)، یک نقص افزایش امتیاز در سرور شیرپوینت است که می تواند توسط مهاجم برای به دست آوردن امتیازات سرپرست مورد سوء استفاده قرار گیرد.

    مایکروسافت گفت: مهاجمی که به توکن‌های جعلی احراز هویت JWT دسترسی پیدا کرده است، می‌تواند از آنها برای اجرای یک حمله شبکه استفاده کند که احراز هویت را دور می‌زند و به آنها اجازه می‌دهد به امتیازات یک کاربر احراز هویت شده دسترسی پیدا کنند. "مهاجم به هیچ امتیازی نیاز ندارد و کاربر نیازی به انجام هیچ اقدامی ندارد."

    همچنین سه باگ اجرای کد از راه دور حیاتی (CVE-2023-29363، CVE-2023-32014، و CVE-2023-32015، امتیازات CVSS: 9.8) در Windows Pragmatic General Multicast (PGM) توسط ردموند وصله شده است. دستیابی به اجرای کد از راه دور و تلاش برای راه اندازی کد مخرب."

    مایکروسافت قبلاً نقص مشابهی را در همان مؤلفه (CVE-2023-28250، امتیاز CVSS: 9.8)، یک پروتکل طراحی شده برای ارائه بسته‌ها بین چندین عضو شبکه به روشی قابل اعتماد، در آوریل 2023 برطرف کرده بود.

    همچنین دو باگ اجرای کد از راه دور بر روی Exchange Server (CVE-2023-28310 و CVE-2023-32031) توسط غول فناوری حل شده است که می تواند به یک مهاجم تأیید شده اجازه دهد تا به اجرای کد از راه دور در تأسیسات آسیب دیده دست یابد.
    پچ های نرم افزاری از سایر فروشندگان#

    علاوه بر مایکروسافت، به‌روزرسانی‌های امنیتی توسط سایر فروشندگان نیز در چند هفته گذشته برای اصلاح چندین آسیب‌پذیری منتشر شده است، از جمله:

    Adobe
    اندروید
    بازو
    سیسکو
    سیتریکس
    دل
    دروپال
    F5
    فورتینت
    GitLab
    گوگل کروم
    هیتاچی انرژی
    HP
    IBM
    لنوو
    توزیع های لینوکس Debian، Oracle Linux، Red Hat، SUSE و Ubuntu
    مدیاتک
    میتسوبیشی الکتریک
    انتقال MOVEit
    موزیلا فایرفاکس، فایرفاکس ESR و تاندربرد
    NETGEAR
    کوالکام
    سامسونگ
    شیره
    اشنایدر الکتریک
    زیمنس
    اسپلانک
    سینولوژی
    ترند میکرو
    VMware
    وردپرس
    بزرگنمایی، و
    زایکسل​
صبر کنید ..
X