هکر روسی که سازنده سرویس اسکن بدافزار به نام Scan4You بود سرانجام به چهارده سال زندان محکوم شد.

روسلانس بوندارس ۳۷ ساله که ساکن کشور لیتوانی بوده و شهروند روسیه است در دادگاه فدرال آمریکا در شهر الکسندریا به جرم دست داشتن در عملیات سازمان اطلاعاتی روسیه به چهارده سال زندان محکوم شد. ولی سایت Scan4You را ساخته بود که شبیه به سایت معروف VirusTotal است، و جهت اسکن بدافزار مورد استفاده قرار میگرفته است، هرچند که این کار غیرقانونی نبوده است ولی نامبرده با استفاده از این سایت به جدیدترین بدافزارها دسترسی پیدا میکرده و آنها را به تولید کنندگان بدافزار میفروخته تا آنها مکانیزم بدافزارهای خود را از جدیدترین نمونه‌ها کپی برداری کرده و به روز کنند.

همچنین نامبرده با سوء استفاده از کارتهای اعتباری مشتریان که در سایت Scan4You ذخیره کرده بود و یا از فایل داده بدافزارها استخراج میکرد اقدام به سرقت کرده که خسارتی در حدود ۲۰ میلیارد دلار برجای گذاشته است


دوست داشتید؟ لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

90
2 نظر, 90 امتیاز

یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. یعنی اختلاس نکرده، خسارت زده و اونم ۲۰ میلیون دلار!!! حالا اغراق هم میکنن اینور اونور. دیدیم چه بلبشویی راه انداختن سر یه سریال تلویزیونی، انگار یکی رفته تو سیلوهای اتمی و کد لانچ رو گروگان گرفته. یه سریال هسته ای بوده همه ش که تبدیلش کردن به ۱۸ تا جرم رنگ و وارنگ. اینکه میگم هر کسی باید تو یه آماری بحساب بیاد یعنی دقیقا همین. هر کسی برای توجیه کاری که براش دستمزد میگیره باید بیاد نشون بده که کاراش بیخود نبوده و یه خروجی هایی هم داشته وگرنه شهر هرت هم که نیست اونایی که تبدیل به شماره تو پروسه ی توجیه میشن دلسوزی دارن واقعا.

واکنش شما به این مطلب چیست ؟

جالب جالب
5
جالب
خنده‌دار خنده‌دار
4
خنده‌دار
انزجار انزجار
2
انزجار
عجیب عجیب
2
عجیب
ناراحت ناراحت
1
ناراحت
بد بد
9
بد
باحال باحال
4
باحال
خوب خوب
4
خوب
ترسناک ترسناک
2
ترسناک