منبع: یاهونیوز

در سال ۲۰۱۳، صدها مامور سیا – اغلب بصورت تمام وقت – برای کنترل فاجعه ای در ابعاد جهانی به تکاپو افتادند. سیستم مخفی ارتباطات مبتنی بر اینترنت به همراه اطلاعات مربوط به اقصی نقاط تاریک جهان لو رفته بود. متخصصین این سازمان تلاشی با تب و تاب را برای خواباندن و بازسازی این سیستم ها شروع کردند و همزمان سایر کارشناسان عملیات سریع انتقال سیستم ها و مدیریت بحران را بعهده گرفتند. بنا به گفته ی یکی از افسران جامعه ی اطلاعاتی، با وقوع این اتفاق همه چیز در اولویت قرار گرفت. یکی دیگر از افسران اطلاعاتی در این مورد گفت: وضعیت فاجعه باری بود.

از حدود سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳، سازمان اطلاعاتی ایالات متحده با شکست های فلج کننده اطلاعاتی ناشی از سیستم ارتباطی مبتنی بر اینترنت مخفی، یکی از ابزارهای کلیدی پیامرسانی راه دور بین افسران سیا و منابع آنها در سراسر جهان، روبرو شد. بنا به اظهارات ۱۱ نفر از پرسنل سابق اطلاعاتی، یکی از دیگرمشکلاتی که با توجه به اخطارهای دریافتی مورد توجه قرار نگرفته و حتی گزارش نیز نشده بوده گویا از ایران آغاز و به دیگر کشورها سرایت کرد که نهایتا منجر به مرگ بیش از ۲۴ منبع اطلاعاتی بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ درچین گردید.

 این فاجعه هر گوشه ای از بوروکراسی امنیتی ملی را، از سازمان های اطلاعاتی متعدد گرفته تا کمیته های اطلاعاتی کنگره و پیمانکاران مستقل نظارت بر امور داخلی دولت را بطور فراگیر به مخمصه انداخت و ماشین دولتی کند و پیچیده را وادار به درک خطرات مرگبار فناوری های نوظهور نمود.

در دنیایی که وابستگی به تکنولوژی پیشرفته ممکن است ضرورت مهمی برای جاسوسی مدرن داشته باشد، به ویژه در مناطق متخاصم که مقامات آمریکایی نمی توانند آزادانه کار کنند، چنین نقص های فنی همیشه خطرناک بوده و با گذشت زمان خطرناکتر نیز خواهند گردید.

یک مقام سابق گفت: ” این نوع نشت اطلاعات بقدری تاریک و فجیع است که آثار آن براحتی از بین نمی رود. “

مقام اطلاعاتی سابق ارشد اطلاعاتی با اطلاع مستقیم از این نشت اطلاعات گفت که این رویداد پیامدهای جهانی برای سیا دارد که نتیجتا شما در مورد مردم چین، روسیه، ایران و کره شمالی فکر دیگری می کنید و از اینرو CIA نسبت به شبکه خود در سراسر جهان مردد شده است.

ادامه دارد …


دوست داشتید؟ لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

92
92 امتیاز

یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واکنش شما به این مطلب چیست ؟

جالب جالب
0
جالب
خنده‌دار خنده‌دار
6
خنده‌دار
انزجار انزجار
4
انزجار
عجیب عجیب
5
عجیب
ناراحت ناراحت
3
ناراحت
بد بد
2
بد
باحال باحال
1
باحال
خوب خوب
7
خوب
ترسناک ترسناک
5
ترسناک