BERLIN, GERMANY - DECEMBER 14: The Logo of videotelephony product FaceTime is displayed on a smartphone on December 14, 2018 in Berlin, Germany. (Photo by Thomas Trutschel/Photothek via Getty Images)

بر اساس گزارش های تایید شده، اپ فیس تایم شرکت اپل که روی گوشی های آیفون و آیپدهای مجهز به GPS و سامانه هایی با OSX نصب شده است با مشکل امنیتی ویژه ای روبرو شده است که امکان شنود و حتی بکار اندازی دوربین را به هکرها فراهم میکند. این حفره ی امنیتی که توسط نوجوان ۱۴ ساله ای هنگام بازی Fortnite# در ایالت آریزونا کشف شد، شرکت اپل را به عکس العمل سریع برای پرکردن این حفره ی امنیتی وادار ساخته است.

نحوه ی سوء استفاده از این باگ یا حفره ی امنیتی به این صورت است که تماس با دارنده ی گوشی، به روش گرفتن شماره تلفن یا اپل آیدی وقتی بدون پاسخ باشد، فرد تماس گیرنده با فعال سازی گروپ فیس تایم و اضافه کردن شماره و یا آیدی خود میتواند بعنوان شخص ثالث شنونده ی گوشی شما بوده و حتی با فشار دگمه ی والیوم دوربین را هم روشن کند!

تا دریافت آپدیت جدید و وصله ی امنیتی از اپل فیس تایم را خاموش یا مراقب تماس ها باشید و از غیبت پشت سر دیگران پرهیز کنید.

برای خاموش کردن فیس تایم از روی setting فیس تایم را پیدا کرده و سوییج را از حالت روشن به خاموش عوض کنید. ناگفته نماند که این حفره ی امنیتی محدود به دسترسی صدا و تصویر بوده و سایر اطلاعات شما را در معرض خطر قرار نمی دهد.


دوست داشتید؟ لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

38
38 امتیاز

یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واکنش شما به این مطلب چیست ؟

جالب جالب
7
جالب
خنده‌دار خنده‌دار
8
خنده‌دار
انزجار انزجار
4
انزجار
عجیب عجیب
2
عجیب
ناراحت ناراحت
2
ناراحت
بد بد
0
بد
باحال باحال
6
باحال
خوب خوب
5
خوب
ترسناک ترسناک
5
ترسناک