ایالات متحده و انگلیس روز پنجشنبه حمله به شرکت SolarWinds را با اطمینان بالا به عوامل دولتی که برای سرویس اطلاعاتی روسیه (SVR) کار می‌کنند، نسبت دادند.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: us-sanctions-russia-solarwinds-hack.jpg
مشاهده: 18
حجم: 55.8 کیلو بایت

دولت انگلیس در بیانیه‌ای گفت: رفتارهای مخرب و بدخیم روسیه در سراسر جهان، چه در فضای مجازی، چه دخالت در انتخابات و چه در عملیات تهاجمی سرویس‌های اطلاعاتی آنها، نشان می‌دهد که روسیه همچنان حادترین تهدید برای امنیت ملی و جمعی انگلیس است.

وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه به دلیل “تضعیف انتخابات آزاد و منصفانه و نهادهای دموکراتیک” در ایالات متحده و نقش روسیه در تسهیل هک SolarWinds اعمال کرده و شش شرکت فناوری را نیز تحریم کرده است.

این شرکت ها شامل: ERA Technopolis، Pasit، Federal State Autonomous Scientific Establishment Scientific Institute Specialized Computer Computing Security Equipment and Automation (SVA)، Neobit، Advanced System Technology و Pozitiv Teknolodzhiz (Positive Technologies) هستند که سه شرکت آخر، شرکت‌های امنیتی IT با مشتریانی شامل آژانس‌های اطلاعاتی روسیه هستند.

علاوه بر این دولت آمریکا همچنین ده نفر از اعضای دیپلماتیک روسیه در واشنگتن دی‌سی، از جمله نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی این کشور را اخراج می‌کند.

مسكو قبلا به نوبه خود شركت در کمپین گسترده SolarWinds را انكار كرده بود.


دوست داشتید؟ لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

101
101 امتیاز

یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واکنش شما به این مطلب چیست ؟

جالب جالب
1
جالب
خنده‌دار خنده‌دار
0
خنده‌دار
انزجار انزجار
5
انزجار
عجیب عجیب
4
عجیب
ناراحت ناراحت
4
ناراحت
بد بد
2
بد
باحال باحال
1
باحال
خوب خوب
0
خوب
ترسناک ترسناک
6
ترسناک