سخنگوی وزارت خارجه تلاش های جدید تحریمی آمریکا را در ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ، اقداماتی از روی استیصال و فاقد مشروعیت خواند و محکوم کرد.

وی در خصوص تحریم ‌های جدید ایالات متحده بر علیه ۶ فرد و یک نهاد ایرانی به بهانه واهی مداخله در انتخابات آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تلاش های جدید تحریمی آمریکا را در ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ و اقداماتی از روی استیصال و فاقد مشروعیت دانسته و محکوم می کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: این نوع فرافکنی ها از سوی دولت آمریکا که خود سابقه طولانی مداخله در کشورهای مختلف به اشکال و انحاء مختلف را دارد، بی اساس و در راستای فریب افکار عمومی این کشور ارزیابی می شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد نام ۶ شخص و یک نهاد ایرانی را به بهانه تلاش برای اثرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است: «ایالات متحده نفوذهای سایبری توسط هکرهای تحت حمایت دولت‌ها، از جمله هکرهای ایرانی را شناسایی کرده است. این هکرهای، به دنبال ایجاد تفرقه و تضعیف اعتماد رأی‌دهندگان به روند انتخاباتی آمریکا بودند. این افراد همچنین اقدام به انتشار اطلاعات جعلی در شبکه‌های اجتماعی کرده و ایمیل‌های تهدیدآمیز و ویدئوهای قلابی کردند.»

آقایان سجاد کاشیان، سید محمد حسین موسی کاظمی علاوه بر تحریم شدن توسط آمریکا در لیست تحت تعقیب پلیس فدارال آمریکا و تحت تعقیب بین المللی (FBI MOST WANTED) قرار گرفته‌اند تا درصورت دستگیری در دادگاهی در آمریکا محاکمه شوند. این افراد در صورت دستگیری ممکن است به جرم خیانت به اعدام و یا حبس بالای ۲۰ سال محکوم شوند.

آقایان حسین اکبری، مصطفی سرمدی، سید مهدی هاشمی، محمدباقر شیرین‌کار و شرکت ایمن‌نت پاسارگاد فقط در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند ولی پرونده قضایی برای دستگیری آنها تشکیل نشده و تحت تعقیب نیستد.

اعلامیه وزارت کشور و دادگستری آمریکا که برای اولین بار به زبان فارسی منتشر شده!

دادگستری آمریکا برای هرگونه اطلاعات مربوط به فعالیتهای سجاد کاشیان و سید محمد حسین موسی کاظمی جایزه ده میلیون دلاری تعیین کرده و آقایان دیگر نیز به همراه شرکت در لیست تحریم قرار گرفته‌اند، سوال اصلی اینجاست که اگر این اتهامات صحت داشته باشد و شرکت ایمن نت پاسارگاد پشت این عملیات بوده چه کسی اطلاعات هویتی این افراد از جمله تصاویر شخصی آنها را که از قبل هیچ جا وجود نداشته را در اختیار آمریکا قرار داده، تصاویر منتسب به مدیران شرکت ایمن نت پاسارگاد از کارت ملی این افراد استخراج شده، آمریکا که مستقیما به کارت ملی این افراد دسترسی نداشته پس چطور این اطلاعات در اختیار آمریکا قرار گرفته است ؟! متاسفانه طی سالیان اخیر شاهد آن بودیم که شرکتهای رقیب یا کارمندان اخراجی این شرکتها جهت انتقام و یا اهداف مالی با فروختن رقیب یا کارفرما قبلی سعی در ضربه زدن دارند که متاسفانه به نظر میرسد در این مورد خاص نیز این اتفاق رخ داده است.

 

mamad bagher shirinkar


دوست داشتید؟ لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

115
2 نظر, 115 امتیاز

یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من یکدوم از اینها را میشناسم خدا شاهده اگر خودش و جد و آبادش را از زیر خاک بکشن بیرون دار و ندارشون چند هزار دلار نمیشه اونوقت برای طرف ده ملیون دلار جایزه گذاشتن ……….. خخخخخخخخخخخخ

  2. شیرینکار خودش نفوذی هست بعد هم از همه طلبکاری میکنه که قصور از شما بوده، دستگاههای اطلاعاتی باید خود این آقا را دستگیر کنند که هرجا میره کل اون شرکت لو میره

واکنش شما به این مطلب چیست ؟

جالب جالب
4
جالب
خنده‌دار خنده‌دار
4
خنده‌دار
انزجار انزجار
2
انزجار
عجیب عجیب
1
عجیب
ناراحت ناراحت
0
ناراحت
بد بد
18
بد
باحال باحال
5
باحال
خوب خوب
4
خوب
ترسناک ترسناک
3
ترسناک