SpareNet Servers Advertising & Link Exchange

اطلاعیه

بستن
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

پنجمین دوره مسابقه ی بین المللی امنیت سایبری ASIS

بستن
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
نوشته‌های جدید

  • پنجمین دوره مسابقه ی بین المللی امنیت سایبری ASIS

    برای سومین سال متوالی مسابقات بین المللی امنیت سایبری ASIS برگزار می شود.

    امنیت سایبری و روشهای مقابله با حملات سایبری را باید در بین نفوذگران جست وجو کرد. مسابقات امنیت سایبری این فرصت را فراهم میکند که با جدیدترین ترفندهای نفوذگران و روش های برخورد با این مخاطرات امنیتی آشنا شد. تیم ASIS از سه سال پیش با برگزاری اولین دوره ی مسابقات بین المللی امنیت سایبری یا CTF تلاش کرد گستره ی فعالان امنیت سایبری را افزایش دهد و این فرصت را برای عموم فراهم نماید تا دانش امنیت سایبری خود را به چالش بکشند.

    این مسابقات هر سال در دو مرحله ی مقدماتی و اصلی برگزار می شود. مسابقات مقدماتی سال ۱۳۹۴ از ۱۹ اردیبهشت ماه الی ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح به مدت ۴۸ ساعت به صورت برخط (آنلاین) برگزار می شود. شرکت در این مسابقه برای عموم علاقه مندان و فعالان حوزه ی امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات آزاد است.

    محورهای مسابقه ی امنیت سایبری غالباً مربوط به نفوذ و شکستن سازوکارهای امنیتی است که به صورت عمومی استفاده میشود. در این مسابقات دسته های مختلفی از چالش ها را میتوان یافت:
    • دانش عمومی امنیت: آیا با مفاهیم امنیت اطلاعات و امنیت سایبری به اندازه ی کافی آشنا هستید؟ می دانید توجه نفوذگران در حال حاضر متوجه کدام بخشهای امنیت سایبری است؟
    • مهندسی معکوس: در صورت مواجهه با بدافزار یا قطعه ی مشکوک نرم افزاری قادر به بررسی و تحلیل آن هستید؟ رفتار این نرم افزار را چگونه بررسی میکنید؟ تحلیل ایستا و پویای بدافزار تا چه حد اطلاعات استخراج میکند؟
    • امنیت وب: تا چه میزان با روشها و سازوکارهای نوین جلوگیری از نفوذ برای خدمات برخط و وبگاه ها آشنایی دارید؟ آیا این سازوکارها به حد کافی امن هستند؟ نفوذگران از چه روشهایی برای نفوذ به وب استفاده میکنند؟
    • رمزنگاری: با الگوریتمهای نوین رمزنگاری و روشهای نفوذ به آنها آشنایی دارید؟ دغدغه اصلی شرکتهای امنیتی در مورد رمزنگاری را میشناسید؟
    • سوءاستفاده از آسیب پذیری ها: اگر یک سامانه ی قدیمی با تعداد زیادی آسیب پذیری در اختیار داشته باشید چه میکنید؟ خطرات به تعویق انداختن به روزرسانی ها را میدانید؟ اگر شما یک نفوذگر باشید با سامانه ی آسیب پذیر چه میکنید؟
    • جرم شناسی رایانه ای: تصور کنید در سازمان شما یک حمله ی سایبری رخ داده است، از چه روشهایی برای رهگیری فعالیتهای مجرمان سایبری استفاده میکنید؟





    در مسابقات امنیت سایبری دانش شما در حوزه های یادشده به چالش کشیده می شود، علاوه بر افزایش توانمندی خود میتوانید با روشهایی که نفوذگران در مواجهه با سامانه ها به کار میگیرند آشنا شوید و با آمادگی بیشتری سامانه های دفاعی خود را تقویت کنید.

    علاقه مندان میتوانند برای ثبت نام به اینجا مراجعه کنند و اطلاعات بیشتر از مسابقه و سوالات مراحل قبل را از اینجا مطالعه کنند.

    منبع[align=center][/align]
صبر کنید ..
X