SpareNet Servers Advertising & Link Exchange

اطلاعیه

بستن
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

چرا بکاپ گیری شبکه مهم است؟

بستن
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
نوشته‌های جدید

  • چرا بکاپ گیری شبکه مهم است؟

    اهمیت استفاده از قابلیت بکاپ گیری شبکه چیست؟ شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه، باید در راستای حفظ و بقای اطلاعات مهم خود از سیستم های بکاپ گیری استفاده کنند. راه اندازی سیستم های بکاپ برای محافظت از اطلاعات شرکت ها و سازمان ها انجام می شود که گاها ارزش آن ها از اعتبار مالی این مجموعه ها بیشتر است. این اطلاعات گاها در معرض تهدیدها و خطرات امنیتی قرار می گیرند. از این رو استفاده از این قابلیت های نوین بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

    مزایای بکاپ گیری اطلاعات شبکه

    بکاپ گیری شبکه مزایا و فواید بی شماری برای شرکت ها و کسب و کارهای امروزی به همراه می آورد. استفاده از قابلیت های بکاپ اطلاعات در راستای رسیدن به اهداف زیر سودمند خواهد بود:
    در صورت استفاده از این قابلیت های مدرن، هیچ وقت اطلاعات خود را از دست نمی دهید! حتی در صورت از بین رفتن اطلاعات به دلایل مختلف، امکان بازگردانی آن ها در سریع ترین زمان ممکن وجود خواهد داشت.

    در صورتی که از سیستم شبکه خود و اطلاعات و داده های موجود در آن بکاپ گیری کنید، هر گونه تغییری قابل تشخیص خواهد بود. به این ترتیب اگر کوچکترین تفاوتی در اطلاعات موجود در سیستم به وجود بیاید، به سهولت تشخیص داده می شود.
    سخت افزارهای شبکه همواره در معرض خطر آسیب دیدن قرار دارند؛ با آسیب دیدن این قطعات، داده های اطلاعاتی موجود نیز به خطر می افتند. با بکاپ گیری شبکه دیگر نگران خرابی این قطعات نخواهید بود. با از بین رفتن هر بخش از اطلاعات، قابلیت بازگردانی آن از سیستم بکاپ وجود دارد.

    چرا شرکت ها به خدمات بکاپ گیری شبکه نیاز دارند؟

    برای این که بیشتر به اهمیت استفاده از سیستم بکاپ گیری شبکه پی ببرید، در خصوص ضرورت های استفاده از این قابلیت ها نکاتی را بررسی می کنیم:
    داده ها و اطلاعات برخی سازمان ها و شرکت ها با حساسیت های امنیتی روبرو هستند. از این رو محافظت از آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین سبب در این سازمان ها با پرداخت هزینه های گزاف برای خرید سخت افزارهای مربوطه از سیستم بکاپ گیری استفاده می کنند.
    عدم استفاده از قابلیت های بکاپ گیری شبکه گاها سبب اتلاف سرمایه اولیه شرکت ها و مجموعه های بزرگ می شود. هر چه وسعت کسب و کارها و شبکه های مربوط به آن ها بیشتر باشد، خطر از بین رفتن اطلاعات نیز بالاتر خواهد بود.
    در سال های اخیر نفوذ ویرس ها و باج افزارها به سیستم شبکه های امنیتی، دردسرهای بسیاری برای شبکه ها به وجود آورده است. اشتباهات انسانی نیز گاها زمینه ساز از بین رفتن اطلاعات خواهد شد. این مشکلات سبب حذف اطلاعات از سیستم سرورها و رایانه ها می شوند.

    اساسی ترین ویژگی های بکاپ گیری شبکه

    با استفاده از قابلیت بکاپ گیری شبکه به ده ها ویژگی مفید در سیستم سازمان و شرکت های بزرگ و کوچک دست پیدا می کنید. با در نظر گرفتن این ویژگی های مهم، به ضرورت نیاز شرکت ها به خدمات بکاپ گیری شبکه پی خواهید برد. این موارد را در ادامه مشاهده می کنید:

    ذخیره سازی در چندین فضا

    یکی از قابلیت های استفاده از Backup شبکه، ذخیره سازی اطلاعات در چند فضا است؛ با استفاده از سیستم های مختلف بکاپ، نحوه ذخیره سازی اطلاعات متفاوت خواهد بود. استفاده از فضای ابری، ابزارهای خارج از سایت و… در این زمینه میسر خواهد بود.

    حفظ داده های مالیاتی

    یکی از مهمترین مزایای بکاپ گیری شبکه دسترسی سریع و ساده به داده های مالیاتی است. با از بین رفتن این اطلاعات، آسیب جدی به بخش های مالی و حسابرسی سازمان ها و شرکت ها وارد می شود. خدمات Backup شبکه این مشکلات را به کلی از بین می برد.

    قابلیت ارتباط با مشتریان

    اگر در سیستم شبکه خود از سخت افزارهای Backup استفاده کنید، برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران نیز فضای کافی خواهید داشت. به این ترتیب اطلاعات ضروری کاربران و مشتریان مجموعه خود را ذخیره کرده و با آن ها در اتباط خواهید بود. این فرایند به بازاریابی بیشتر برای کسب و کارها کمک شایانی خواهد کرد. با این روش اعتماد مشتریان به مجموعه ها افزایش پیدا کرده و ارزش و اعتبار شرکت ها بیشتر می شود.

    قابلیت آرشیو اطلاعات

    اگر می خواهید برای مجموعه و شرکت خود یک آرشیو دقیق با درج تاریخ و اطلاعات ایجاد کنید، سیستم بکاپ گیری شبکه را به کار ببرید. این قابلیت به صورت دیجیتالی در سیستم Backup وجود دارد و مزایای بی شماری برای شرکت ها و سازمان ها به وجود می آورد. با این روش دیگر نیازی به روش های دستی آرشیو اطلاعات نخواهید داشت.

    صرفه جویی در زمان

    بکاپ گیری از اطلاعات قابلیت جست و جو در میان آن ها را برای کارمندان ساده تر می کند. با استفاده از این قابلیت کارکنان شرکت ها و سازمان ها مجبور به بازنویسی اطلاعات نخواهند بود. به این ترتیب راندمان کاری کسب و کارها به شدت افزایش می یابد.

    مزایای رقابتی

    با استفاده از این سیستم می توانید، اطلاعات جامعی در خصوص وضعیت کسب و کار خود در زمان حال و گذشته به دست آورید. داشتن اطلاعات دقیق یک مزیت رقابتی برای کسب و کارها به شمار می رود. به این ترتیب با استفاده از سیستم Backup یک گام از رقبای خود در حوزه های مختلف جلوتر خواهید بود.

    ایجاد آرامش در شبکه


    بسیار مشاهده شده که کارکنان بخش شبکه سازمان، دائما در تکاپوی بازنویسی دستی اطلاعات بوده و برای نگهداری از این اسناد فیزیکی، همواره با مشکلاتی روبرو می شوند. اما سیستم های Backup اطلاعاتی این مشکلات را از میان برداشته اند. با استفاده از این قابلیت ها، در صورت وقوع هر گونه فعالیت سایبری، اطلاعات شما در امنیت کامل خواهند بود.

    جمع بندی

    در سال های اخیر اهمیت استفاده از خدمات بکاپ شبکه در سیستم های سازمانی و شرکتی بیشتر از پیش شده است. به همین خاطر از انواع دسته بندی های سیستم Backup در این زمینه استفاده می شود. در این حوزه ابزارهای متعددی در دسترس کاربران قرار دارند که از میان آن ها می توان به سیستم بکاپ گیری کامل، Incremental backup و… اشاره کرد که هر یک برای برخی شبکه ها مناسب هستند.
صبر کنید ..
X